Agencija za organizovanje događaja
Posao: AGENCIJA ZA ORGANIZOVANJE DOGAĐAJA
Vreme potrebno za početak: 2 NEDELJE
Vrednost investicije: 1.000-3.000 €
Ukoliko je planiranje i organizacija velikih događaja (venčanja, promocije, poslovni ručkovi...) Vaš omiljeni hobi, postarajte se da otvorite agenciju za organizaciju događaja. Ovaj posao nije samo uzbudljiv, ovo je ujedno i unosan poslovni poduhvat sa neograničenim mogućnostima za napredovanje i uspeh. Postizanje uspeha u ovom poslu je mnogo lakše nego što se može pretpostaviti.
Iako postoje mnogi uvaženi kursevi i sertifikati za organizatore događaja, oni Vam nisu zapravo potrebni da biste pokrenuli ovaj posao. Ono što Vam je potrebno jeste saradnja sa vrhunskim dobavljačima i saradnicima za različite oblasti jednog događaja koji organizujete. To znači da u svako doba možete da stupite u kontakt sa svojim dobavljačem cveća, ketering servisom, agencijama za dekoraciju... Potom morate da pronađete klijente, što u početku može zahtevati dosta tabananja i truda, jer morate da izgardite reputaciju organizatora događaja za pamćenje. Možete pokrenuti i svoj internet sajt, kako biste olakšali Vašim klijentima da upoznaju Vas i ono čime se bavite, ali i da Vas kontaktiraju zbog eventualnih dodatnih informacija. Konačno, možete odlučiti da li ćete se baviti organizacijom svih vrsta događaja (velikih i malih), ili ćete se specijalizovati za određenu vrstu proslava. Najvažniji deo Vašeg uspeha je da Vi, kao vlasnik jedne ovakve agencije, budete spremni da skinete zvezde sa neba za svoje klijente, uz osmeh naravno, i da se postarate da svi događaji koje organizujete budu baš onakvi kakvima su ih klijenti i zamislili. Kako se Vaš posao bude razvijao, možda ćete morati da unajmite i osoblje kako biste mogli da preuzmete više događaja na kojima ćete raditi, a da na svoje zaposlene prenesete gomilu detalja i sitnica oko kojih se treba pobrinuti.
Jedan dan u životu vlasnika agencije za organizaciju proslava
U ovom poslu, Vaši dani će uvek biti ispunjeni telefonskim pozivima, sastancima, ali Vaši najzauzetiji dani biće oni kada se održavaju određene proslave. Svaki dan započinjete proveravanjem datuma svih predstojećih događaja i spiska Vaših obaveza. Moraćete da proverite sve svoje dobavljače (hrana, cveće, muzika), i da se postarate da se neko iz Vašeg tima saradnika sastao sa njima i u potpunosti ih upoznao sa obavezama i satnicom koja se očekuje od njih tog dana. Sa njima treba potpisati i validne ugovore kako biste osigurali što bolju saradnju. Sledeće što treba da uradite jeste da stupite u kontakt sa klijentima i da vidite da li oni imaju eventualnih pitanja i nedoumica. Ako imate svoje zaposlene, ovo je pravo vreme da im podelite zadatke. Zapamtite, Vaši klijenti možda imaju puno obaveza oko predstojećih proslava i mogu biti prilično nervozni kako se datum približava. Konačno, treba da se pozabavite i reklamiranjem svog posla i finansijama, vodeći računa da imate dovoljno klijtele za naredni period i da su svi Vaši računi plaćeni, a priznanice prikupljene i zavedene. Na dan samog događaja, obavezno morate obaviti poslednje provere sa svojim dobavljačima, i postarati se da Vaša proslava ide kako ste to Vi i zamislili. Najvažnija stvar: osmehujte se!
O Vašim klijentima
Vaši klijenti će obuhvatati najrazličitije grupe ljudi – od budućih mladenaca, preko novopečenih roditelja, pa do generalnih direktora raznih kompanija, zbog čega morate biti u stanju da organizujete i pripremite najrazličitije vrste proslava i događaja. Moraćete da budete izuzetno svestrani i da vrhunski organizujete i da se prilagodite i proslavama osamnaestih rođenadana, ali i koktelima za internacionalne kompanije.
Šta Vam je potrebno da započnete ovaj posao
- Osiguranje
- Sajt
- Ugovori za nove klijente
- Računar sa knjigovodstvenim programom
- Dvogodišnji planer
- Visoki nivo organizacionih sposobnosti i prirodnost u rdau sa ljudima
Dobre strane posla
- Događaji na kojima radite će uvek biti novi i zanimljivi.
- Imate priliku da upoznate mnoštvo novih ljudi.
- Mogućnost da budete sami svoj gazda.
- Posao može biti izuzetno isplativ.
- Početne investicije nisu zahtevne.
Loše strane posla
- Može da se desi da s vremena na vreme morate da sarađujete sa vrlo zahtevnim i napornim klijentima.
- Nailazićete na teške situacije koje će zahtevati rešavanja problema u hodu, kao kada se, na primer, neki dobavljač ne pojavi na vreme.